ALGEMENE VOORWAARDEN ALVO KLANTENKAART

1. TOEPASSELIJKHEID EN AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

1.1.    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het loyaliteitsprogramma “Alvo klantenkaart” van Alvo, een coöperatieve vennootschap naar Belgisch recht met zetel te Schoenstraat 8, 9140 Temse, met ondernemingsnummer: 0404.814.058 (hierna: “Alvo” of “Wij” ) en van zodra u zich registreerde voor 1| de digitale versie van onze klantenkaart via het domein www.alvo.be/alvoklantenkaart of 2| een fysieke versie van onze klantkaart. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het algehele loyaliteitsprogramma en aldus op elk type kaart dat onderdeel kan vormen van het loyaliteitsprogramma, zoals de algemene “Alvo AGF spaarkaart” of de tijdelijke spaarkaarten. De tijdelijke spaarkaarten kunnen echter tevens het voorwerp zijn van bijzondere voorwaarden dewelke u alsdan ter kennis worden gebracht via onze website en door u zullen moeten worden aanvaard voor het gebruik ervan.

1.2.    De registratie voor een klantenkaart omvat uitdrukkelijk en specifiek de kennisname en de aanvaarding van deze algemene voorwaarden. Elk gebruik van de klantenkaart impliceert daarenboven een hernieuwde toestemming met wijzigingen dewelke Alvo eenzijdig kan aanbrengen aan deze algemene voorwaarden.

1.3.    Deze voorwaarden worden aangevuld door de privacyverklaring dewelke van toepassing is op het loyaliteitsprogramma, zoals beschikbaar op de website onder de afdeling “privacy”. Wij stellen dit privacybeleid op transparante wijze afzonderlijk beschikbaar teneinde u zo goed als mogelijk te informeren over al uw rechten en de wettelijk vereiste informatie. Dit naar aanleiding van de verwerking van persoonsgegevens in het kader van het loyaliteitsprogramma.

1.4.    Wij zijn gerechtigd om deze algemene voorwaarden eenzijdig en ten alle tijde te wijzigen. zonder dat u recht heeft op compensatie. We zullen je over significante wijzigingen of de beëindiging van (een determinerend deel) van het loyaliteitsprogramma uiterlijk één maand van tevoren informeren via Alvo.be en/of het opgegeven e-mailadres.

2. VOORWAARDEN INZAKE DEELNAME EN STOPZETTING

2.1.    Enkel de natuurlijke personen dewelke voldoen aan de volgende voorwaarden kunnen deelnemen aan het loyaliteitsprogramma “Alvo klantenkaart” en komen aldus, met uitsluiting van alle andere personen, in aanmerking voor registratie voor een Alvo klantenkaart en daaraan verbonden voordelen:

  • natuurlijke personen dewelke op datum van registratie de leeftijd van 16 jaar bereikt hebben;
  • natuurlijke personen dewelke op datum van registratie de leeftijd van 16 jaar nog niet bereikt hebben doch beschikken over een rechtsgeldige schriftelijke toestemming vanwege de persoon dewelke het ouderlijk gezag kan uitoefenen of vanwege een voogd.
  • natuurlijke personen handelend voor zichzelf dewelke geheel correcte gegevens hebben verstrekt en zich hebben aangemeld voor registratie van een digitale of fysieke klantenkaart.

2.2.    De Alvo klantenkaart kan slechts gebruikt worden in de filialen van, of verbonden met Alvo dewelke uitdrukkelijk deelnemen aan het loyaliteitsprogramma. Alvo garandeert op geen enkele wijze een algehele deelname van alle filialen van, of verbonden met Alvo. Deelnemende filialen worden op indicatieve wijze weergegeven op de website van Alvo – rubriek Winkels.

2.3.    Indien u niet langer wenst deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma kan u zich makkelijk uitschrijven op de Alvo klantenkaart-pagina van onze website. Het uitschrijven brengt van rechtswege met zich mee dat alle voordelen, al dan niet reeds toegekend, verbonden aan het loyaliteitsprogramma op integrale wijze en definitief komen te vervallen zonder enig recht op teruggave. Het uitschrijven brengt op definitieve wijze de verwijdering van uw profiel met zich mee.

2.4.    Alvo behoudt zich het recht voor om het loyaliteitsprogramma of onderdelen daarvan eenzijdig te beëindigen. Zulke beëindiging brengt van rechtswege het verval van alle daaraan verbonden voordelen met zich mee, zonder enig recht op compensatie.

3. SPAREN

3.1.    Door in de deelnemende filialen de deelnemende producten aan te kopen en vervolgens de Alvo klantenkaart te (laten) scannen, worden voordelen opgebouwd of toegekend. Deze voordelen kunnen bestaan uit, punten, vouchers of Alvo-aanbiedingen. De voordelen zijn persoonlijk, niet overdraagbaar en kunnen niet ingewisseld voor geld. De gespaarde punten zullen per afzonderlijke actie opgeteld worden tot één saldo en zijn slechts geldig gedurende termijn van 3 jaren na de aankoop die aanleiding gaf tot toekenning ervan. Het saldo zal beschikbaar zijn op het bewijs van aankoop, evenals op het domein: www.alvo.be/alvoklantenkaart. De weergave van het correct saldo kan onderhevig zijn aan een bepaalde termijn nodig voor actualisatie naar aanleiding van aankopen of retournering.

3.2.    Indien de kaart niet beschikbaar is op het ogenblik van de aankopen heeft u het recht om van het Alvo-filiaal een activatiecode op het bewijs van aankoop te bekomen dewelke u zal toelaten om zelf de corresponderende punten toe te kunnen aan uw portefeuille. Zulks is niet meer mogelijk nadat de aankoop reeds werd gerealiseerd zonder het voorzien van dergelijke code.

3.3.    De systematiek van het sparen zal variëren naar aanleiding van het type Alvo klantenkaart: 

  • Algemene Alvo AGF spaarkaart: €5 incl. BTW = minimaal twee punten. 
  • Tijdelijke spaarkaarten: variërende spaarmechanismes onderworpen aan bijzondere voorwaarden.

Alvo behoudt zich het recht voor om extra punten toe te kennen naar aanleiding van specifieke acties doch steeds onderhevig aan de voorwaarden die daartoe gesteld worden.

3.4.    Deelnemende producten dewelke rechtsgeldig geretourneerd worden zullen aanleiding geven, van rechtswege, tot aftrek van het corresponderend puntensaldo.

3.5.    De volgende producten zullen op geen enkele wijze aanleiding tot toekenning van enig voordeel en zijn als dusdanig uitgesloten van het loyaliteitsprogramma. Deze lijst van producten kan, naar aanleiding van gewijzigde omstandigheden of toepasselijke reglementering, gewijzigd worden:

  • geneesmiddelen / medische behandelingen;
  • rookwaren, tabak of tabaksproducten, evenals de elektronische varianten.
  • kansspelen;
  • gemeentelijke / stedelijke vuilniszakken of statiegeld;
  • cadeaubonnen of herlaadkaarten;
  • volledige zuigelingenvoeding;
  • al andere producten dewelke niet in aanmerking komen voor verkoopsbevordering (reclame);

3.6.    De toegekende punten kunnen na toekenning ervan, via alvo.be/alvoklantenkaart, worden omgeruild voor Alvo Vouchers dewelke toegewezen worden aan de desbetreffende Alvo klantenkaart. Alvo Vouchers geven conform hun voorwaarden, dewelke beschikbaar zijn op de website, recht op een bepaalde korting, een bepaald product, een bepaalde dienst of enig ander door Alvo gekozen voordeel. Een overzicht van de Alvo vouchers dewelke toegekend zijn, zijn terug te vinden op de website.

4. ALVO-AANBIEDINGEN

4.1.    Het scannen van de Alvo klantenkaart kan tevens aanleiding geven tot een Alvo-aanbieding, al dan niet na activatie van Alvo-aanbieding door u. 

4.2.    Het bestaan van een Alvo-aanbieding zal duidelijk en transparant zichtbaar gemaakt worden door het aanbrengen van het Alvo klantenkaart-logo en zal tevens te vinden zijn in het deelnemend filiaal en / of promotioneel materiaal dat verspreid wordt door ons of deelnemende filialen. Alvo-aanbiedingen zijn onderhevig aan hun bijzondere voorwaarden en kunnen slechts beperkt geldig zijn. Zij verlenen geen opeisbaar recht naar aanleiding van hun aankondiging ervan.

5. AANSPRAKELIJKHEID EN CONTROLE

5.1.    Alvo behoudt zich het recht voor om de naleving van de algemene voorwaarden te controleren. Enige toerekenbare tekortkoming in uw hoofde kan aanleiding geven tot onmiddellijke beëindiging of schorsing van het loyaliteitsprogramma en / of enig onderdeel daarvan ten laste van u. Indien naar aanleiding van zulke toerekenbare tekortkoming wordt vastgesteld dat bepaalde voordelen onrechtmatig werden toegekend dan zal Alvo het recht hebben, naast alle andere wettelijke rechtsmiddelen, om het onrechtmatig toegekend economisch voordeel terug te vorderen, volgens eigen inzichten en middelen.

5.2.    Alvo is, behoudens ingeval van opzet of bedrog, op generlei wijze aansprakelijk voor het niet (of niet geheel) beschikbaar zijn van het loyaliteitsprogramma, al dan niet tijdelijk. Zo zal Alvo – louter bij wijze van voorbeeld - niet aansprakelijk zijn voor het onbeschikbaar zijn van het klantenportaal of de scanningsdiensten. Daarenboven zal Alvo tevens niet aansprakelijk zijn voor enige (directe of indirecte) schade dewelke voortvloeit uit 1| onjuist verstrekte informatie, 2| handelingen van derden, zoals bijvoorbeeld hackers, 3| oneigenlijk gebruik van middelen dewelke worden ingezet teneinde het loyaliteitsprogramma mogelijk te maken, 4| niet-toegekende voordelen en / of 5 | enig ander schadeverwekkend feit of handeling.

6. OVERIGE

6.2.    Indien u vragen hebt in verband met het loyaliteitsprogramma, enig onderdeel daarvan, wanneer u uw Alvo klantenkaart of uw profiel wenst te blokkeren (tijdelijk of definitief) of enige andere vraag wenst te stellen kan u steeds bij ons terecht via het klachtenformulier op de website www.alvo.be/alvoklantenkaart